For any assistance, call +32 2 515 08 44 or email we@iccwbo.be

Loading Events
This event has passed.
Laat de Incoterms® 2010 geen ‘cost of doing business’ zijn want die kunnen hoog oplopen maar bovendien vermeden.

  • Kent u bijvoorbeeld het verschil tussen bijvoorbeeld CFR Mexico City en CIP Mexico City?
  • Is FOB of FCA Zaventem hetzelfde?
  • Heeft u CFR verkocht maar boekt u een schip onder Full Liner Terms  terwijl het Free Out moet zijn of de Incoterm DAT?
  • Laadt u toch de vrachtwagen ondanks het gebruik van de Incoterm EXW? En de douane formaliteiten? Gebruikt u dan niet beter FCA?
  • Wat met legalisatiekosten die tot 1000 € per zending kunnen oplopen?
  • Waarom zijn de Incoterms EXW en DDP te vermijden?

U dient zich bewust te zijn van wat de kosten van het verkeerd gebruik van de Incoterms® 2010  betekenen. Onze ervaring is dat bedrijven vaak extra kosten betalen zonder te weten dat die eigenlijk niet voor hen zijn. Ook de communicatie tussen leverancier en klant moet duidelijk zijn. Daarom is het ook belangrijk dat verkoop in eerste instantie zich bewust moet zijn van de consequenties van het gebruik van de een of gene Incoterm.

In 1 dag tijd krijgt u een goed beeld van de Incoterms® 2010. U krijgt antwoord op vele vragen en u kan aftoetsen of uw bedrijf goed bezig is.

Onze consultant-trainer is gespecialiseerd in de Incoterms® 2010. Hij heeft hier meer dan 20 jaar ervaring in en is lid van de Commissie Incoterms®  2020 bij het ICC. Een betere ervaringsdeskundige kunt u zich niet inbeelden!

Maak van deze opleiding een persoonlijk succes! U kan vóór de opleiding start, situaties uit uw dagelijkse praktijk doorsturen die oorzaak waren van interne discussies, onvoorziene kosten hebben veroorzaakt, ontevreden klanten hebben gegenereerd, enz.

  • Korte historiek van de Incoterms
  • De Incoterms 2010 een belangrijke bijsturing van de regels
  • De structuur en indeling van de Incoterms: een overzicht van alle Incoterms
  • Hoe de juiste afspraken maken met mijn klanten en leveranciers, verwarring en foute interpretaties vermijden
  • Enkele belangrijke punten gerelateerd aan de Incoterms: verpakking, het vervoercontract, inspectie van goederen, douaneafwikkeling
  • Incoterms – interactie tussen marketing, financiële departementen, verzendingsafdeling
  • Gebruik van de Incoterms in nationale/internationale contracten
  • Betalingscondities: vooruitbetaling, documenten tegen betaling, tegen acceptatie, betaling uit accreditief: wat is betaald door de Incoterms en wat niet, …
  • Hoe zit het met eigendomsoverdracht?
  • Praktische tool: bespreking van de import- en export beslissingsboom!
  • Een aantal beschouwingen
  • Oefeningen op het kiezen van een Incoterm regel
  • Oefeningen op kostenverdeling per Incoterm-regel
  • Oefening op “taakverdeling”

Doelgroep
Logistieke en Administratieve medewerkers, leidinggevenden inkoop, commercieel verantwoordelijken en customer service medewerkers uit de industrie en dienstverlenende logistieke bedrijven.

Aanpak
Interactief
Vertrekkend vanuit cases en dossiers uit de praktijk van de docent
Oefeningen en dossierstudies

Duur van de opleiding
1 dag van 9u tot 17u

Locatie en datum
Dinsdag 19 maart 2019
Sint Niklaas, Hotel Serwir, Koningin Astridlaan 57 – 9100 Sint Niklaas

Deelname
Leden OTM, ICC Belgium, Fedustria: 395 € / deelnemer
Niet-leden: 465 € / deelnemer

Prijzen exclusief 21 % BTW
Prijzen inclusief broodjeslunch

Zie ook onze “Speciale tariefvoorwaarden”!
Bespaar op de opleidingskost door gebruik te maken van de KMO Opleidingsportefeuille.
Erkenningsnummer DV.O105688

Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op:

Ja, ik ben lid van ICC BelgiëNeen, ik ben geen lid van ICC België